Emoční otisk

17. ledna 2010 v 16:12 | Lúmenn |  Duchové
Tento článek má vnést trochu světla do fenoménu, který většina lidí nazývá "duch" - aniž by přesně věděla, co to je a proč mu to chodí po domě. Více článků na toto téma najdete v úvodníku k tomuto tématu zde - Trocha duchařiny aneb opravdu je svět plný duší zemřelých?
V tomto článku si osvětlíme pojmy emoční otisk, který osobně ráda přirovnávám k videokazetě, zjistíme kdy vzniká a proč vzniká a hlavně to nejdůležitější a totiž, že nám nemůže nijak ublížit:)


Princip videokazety a otisk emocí

Jak funguje videokazeta je snad známo i úplnému laikovi - pomocí elektromagnetického výboje se na magnetický pásek zaznamená zvuk a obraz, který pak lze na vhodném přístroji opětovně přehrát. Určitý okamžik (většinou je to film, seriál ale i domácí oslava narozenin) se tak uchová v čase a prostoru, nedojde-li k poškození pásky, v podstatě navěky.
Jak to souvisí s duchy? Velmi. Duchové jsou obecně přijímání jako duše zemřelých, ale to odporuje všem známým náboženstvím - duše se po smrti odebere do nehmotného světa, do nebe, do dalšího života atd. Ateisté zase nevěří v existenci duše a tudíž i podle ateistického pohledu je to nesmysl. Proč tedy vídáme přízračné postavy a to zejména na místech, kde se stala nějaká tragická událost?
Je to otisk emoce, která v tu chvíli člověka ovládala a uchovala se ve zdech, nábytku či v podlaze toho místa, kde ony emoce prožil - podobně jako se na magnetický pásek zaznamená film.

Jak se může otisknout emoce?

Přijmeme-li fakt, že myšlenka je druh energie (což se dá vyvodit i z fyziky a podrobněji se touto myšlenkou se zabývám třeba v tomto článku), pak je logické, že silná emoce, silné myšlenkové přepětí, může vytvořit silný energetický výboj. Ten pak zůstane zaznamenán ve stěnách onoho myšlenkového "zkratu" a jako donekonečna se opakující film se pak přehrává. Proč ale duchy vidí jen někdo? Kazetu si také nepřehrajete na DVD přehrávači, stejně tak racionálně založený člověk není naladěný na energetickou vlnu "přehrávače ducha". Tento obraz spustí pouze citlivější, senzibilnější osoba.
Stejně tak vymítání duchů nebo jejich vysvobozování můžeme přirovnat k vymazání pásky. Obraz ducha sám nemá téměř žádnou inteligenci, je schopen dělat jen to, co mu bylo vtisknuto, takže pořád dokola prochází zdí nebo chodí po chodbách. Vymítač, exorcista nebo jen citlivý člověk pak pochopí proč duch oním místem prochází a pomocí rituálu nebo své vlastní myšlenkové energie jej může "vypnout".
A v jakých případech se může energie člověka uchovat?

Tragická smrt - velmi častý případ, člověk, který na určitém místě zemře násilnou nebo tragickou smrtí (nehoda, zazděné jeptišky apod.) svou bolest při umírání otiskne do místa smrti a tento obraz pak tvoří truchlivé duchy, často kvílící bolestí. U zazděných a ztracených lidí, kteří ještě nejsou pohřbeni, člověk nejspíš před smrtí vyslal naléhavou myšlenku aby jej našli a zbytková energie této myšlenky pak bloudí okolo těla a s jeho nalezením a pohřbením do země ztratí svůj úkol. Do této kategorie patří i utíkající duchové, tedy lidé, kteří byli před smrtí pronásledováni a svůj strach z dopadení promítli do toho místa.
Opakování činnosti - také dost častý případ, jsou lidé, kteří ve zdech určitého domu strávili mnoho let a dělali tytéž činnosti - seděli v křesle, četli knihu, dívali se z okna apod. Opakováním určité činnosti vznikla taková rutina, že i po smrti se stejnými místy prochází obraz člověka. Obraz, duch, netuší, že je mrtvý a dál opakuje tytéž činnosti v určitou denní dobu, netuše, že tím děsí živé obyvatele domu. Tito duchové se těžko "vymítají", protože obraz vzniklý zaběhlou rutinou nijak netrpí a je ve svém opakování ve své omezené inteligenci šťastný.
Vzpomínka - tito duchové se zjevují na hřbitovech, není to však duše zemřelého jak se traduje, ale vzpomínka, kterou k jeho hrobu neustále nosí pozůstalí. Pokud na něj myslí často a usilovně, může se vytvořit obraz jejich myšlenky - obraz smutný, šedivý, velmi tragicky vypadající, protože do něj truchlící promítne svůj smutek a přízrak pak děsí návštěvníky hřbitova. Tyto obrazy jsou bez jakékoli vlastní inteligence, jen jako oživlé fotky, promítnuté k místu hrobu a dají se lehce odehnat.

Existuje ještě mnoho případů duchů, ale to už nejsou obrazy zemřelých, ale astrální démoni z nízkých sfér, které přivolal někdo buď nevědomky (citliví lidé nebo děti ve snu), náhodou (usilovné přání, vyvolávání duchů) nebo schválně (pomsta). K těmto případům patří poltergeisti, většina mluvících nebo škodících duchů a vlastně všechna zjevení, která se nějak projevují do hmotného světa a vykazují inteligenci - což pouhý obraz lidské duše prostě nemůže.
Právě astrální démoni jsou důvodem, proč se vyhýbám vyvolávání duchů - Božena Němcová nebo můj pradědeček už jsou dávno v říši mrtvých nebo nové inkarnaci a těžko přijdou na návštěvu k nám do obýváku. Ale kdo určitě přijde jsou astrální démoni, kteří se v nehmotném světě pěkně nudí a těší se, jaký ve světě hmoty udělají čurbes.
O astrálních bytostech, které často také mylně považujeme za duchy, se dočtete v tomto článku:
 


Anketa

Považuješ tyhle stránky, poselsvetla.blog.cz, za přínosné?

Ano, mnohdy mi pomohly a jsem za ně rád/a 79.6% (386)
Ale ano, občas se hodí 13.2% (64)
Moc ne, je toho na nich málo 2.7% (13)
Vůbec ne, jsou to bláboly 4.5% (22)

Komentáře

1 Lili Lili | Web | 17. ledna 2010 v 17:25 | Reagovat

Tak jak je to s tou teorií, že za vysvětletním poltergeista prý mnohdy stály telekinetické schopnosti lidí v pubertě, kteří nevědomky díky svým zmatkům a emocím dělali zmatek i v bytě?

2 Lúmenn Lúmenn | Web | 17. ledna 2010 v 18:11 | Reagovat

[1]: s tímhle vysvětlením plně souhlasím a co se týče fenoménu nazývaného poltergeist, určitě bude tvořit valnou část případů;) Do článku jsem to nenapsala, ale je dobré to zmínit, díky;)

3 Polgara Polgara | Web | 18. ledna 2010 v 10:58 | Reagovat

Duchy jsem nikdy nevyvolávala a potom co tak čtu ani nehodlám, ono je možná lepší že s tímhle si moc lidí nezahrává a taky díky za další informace.
To o tragické smrti znám, ale o těch zbývajících případech jsem nevěděla

4 Lord Lukáš Lord Lukáš | Web | 18. ledna 2010 v 14:06 | Reagovat

Zdravím. No moc bych si nezahrával s těmi duchy (démony) protože kdo takový zrůdy má potom odhánět od sebe, že? Taková stvoření dokážou být velice otravná a co hůř? Dokážou hodně účinně škodit svému okolí...

5 Lúmenn Lúmenn | Web | 18. ledna 2010 v 15:02 | Reagovat

[4]: naprostý souhlas;) Naštěstí emoční projekce je relativně neškodná - pokud  teda člověk nedostane infarkt leknutím, když ji uvidí, že:)

6 Lady Hestia Lady Hestia | E-mail | Web | 18. března 2011 v 20:09 | Reagovat

Několik měsíců po tom, co mi zemřela babička, jsem se jí pokusila s nejlepšíki kamarádkami vyvolat u nás v koupelně.Jelikož nedával její duch žádné znamení, odvolali jsme jej. Ovšem den po tom, když jsem si v koupelně čistila zuby(vždycky stojím zády k místu, kde jsme vyvolávaly) jsem měla nepříjemný pocit, jako kdyby někdo za mnou stál a zíral mi na záda(doufala jsem, že to byl jen pocit). Kamarádka, která pronášela vyvolávací řeč, mi pak ve škole řekla, že se jí ve snu zjevila moje babička a oznámila jí, že si pro mně přijde.Zatím se nic nestalo a už je to přibližně rok, co jsme ji vyvolávali.Všechno šlo, jak mělo.Kamarádka, která je z nás největší optimistka navrhla, že tím babička možná myslela, že pro mně přijde když mi bude hrozit něco jako velice bolestivá smrt nebo nějaký démon.Ale nejspíš se to nedozvíme dokud se něco konečně nestane. Co si o tom myslíš ty, Lúmenn?

7 Lúmenn Lúmenn | 20. března 2011 v 19:30 | Reagovat

[6]: vyvolávat duchy není dobrý nápad, duch člověka nemůže za vámi přijít, jen ve velmi výjimečné situaci a na zavolanou to fakt moc nejde, většinou přijde nějaký démon nebo jiná astrální bytost a na tu nepomůže ani odvolání. takže moje rada zní - duchy za žádnou cenu nevyvolávat a místo, kde cítíš negace, pořádně vyčistit;)

8 Lady Hestia Lady Hestia | E-mail | Web | 3. července 2011 v 12:03 | Reagovat

[7]: v té době jsme to nevěděly, ale kamarádka prý měla doma i nějakou tabulku a komunikovala tak s jejím mrtvým dědečkem, což teda ale asi nebyl on ale nějaký ten démon. Z toho bytu jsme se už odstěhovali, jen doufám, že to na něm nezanechalo nějaké následky... četla jsem v nějakém časopise o tom, jak některé domy byly tak přeplněné negacemi, že v nich lidé po nějaké době zešíleli nebo tam moc dlouho nevydrželi, takové domy byly hned od prvního pohledu působily

9 Lady Hestia Lady Hestia | E-mail | Web | 3. července 2011 v 12:05 | Reagovat

negativně, odpudivě (doplnění, komentář se neodeslal celý)

10 Lady Hestia Lady Hestia | E-mail | Web | 18. července 2011 v 12:35 | Reagovat

nedávno na chalupě jsem viděla něco jako stín po nějakém nábytku. Řekla bych, že to s tímhle může mít něco společného i když nevím nevím, jestli by to přece jen bylo možné, no co myslíte?

11 Míša Míša | 23. února 2013 v 13:23 | Reagovat

Ahoj, chtěla jsem se zeptat, jestli "duchové", kteří opakují činnosti, můžou zůstat v určitém místě i když se přestaví? Měli jsme podobnou bytost u nás v bytě. Často bylo slyšet otevírání dveří, chrastění klíčů, otevírání skříně a kroky. Ale pak jsme byt přestavili a od té doby jsem nic podobného neslyšela. Myslíš, že ta bytost zmizela, nebo jsem jen méně všímavá?

12 Michael Michael | E-mail | 19. dubna 2013 v 19:47 | Reagovat

Ahoj.Tohle není vážně sranda.Já přivolával víli na zahradu z knížky kouzla víl a přivolal jsem mocné elementální bytosti které nelze odvolat.Ještě že mi poradili co dělat aby byli hodní.Jejich moc je ohromná a pochybuju že se to o těhlech bystochech ví.:)

13 Nela Nela | 12. července 2013 v 11:25 | Reagovat

[12]:  hmm já teda toho moc nevím, ale možná by byl odobré zkusit metodu Mám tě rád kterou popisuje Lúmenn a trošku si ji upravit tak aby jsi vlastně svou láskou 'nakazil' ty bytosti...

14 Michael Michael | E-mail | 12. července 2013 v 13:14 | Reagovat

[13]: Jsou to trpasličí okultysti a chtě abych se k nim přidal a já souhlasil.Lásky maj až moc nato že jsem jenom člověk :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama