Cvičením proti bolesti

21. srpna 2013 v 5:55 | Lúmenn |  Cvičení, jóga a spol.
Že mám vleklé potíže se zády už jsem tu nejspíš zmiňovala - musím hodně cvičit, abych neměla bolesti a k tomu řeším i duchovní aspekty bolavé páteře. Stále se mi ale nedaří zvítězit, protože místo léčby nakonec vždy vyhraje má pohodlnost a tak se vlastně už roky točím v bludném kruhu.
Nedávno mi známá fyzioterapeutka doporučila videa, na nichž jsou ukázány cviky, které mají protahovat páteř a eliminovat bolest a já se do jejich cvičení s nadšením vrhla. Zatím cvičím příliš krátce, abych mohla popsat výsledky, ale cítím, že svaly zabírají jak mají a že se páteř "hýbe".
Myslím, že tato cvičení mohou pomoci i vám, protože problémy s páteří má dnes de facto každý.



Původně jsou videa určeno pro seniory a jejich autorem je občanské sdružení Život 90, které se právě prací se seniory zabývá a snaží se zlepšit kvalitu jejich života a jejich zdraví. Ale videa rozhodně nejsou určena jen jim a pomoci od bolesti zad mohou každému člověku v jakémkoli věku. Hodně štěstí s uzdravováním:)


Cvičení určené na řešení trablů s krční páteří


Cvičení na bolavou hrudní páteř


Cviky, které pomohou s bederní páteří

Celkově program obsahuje dvanáct lekcí a každá je zaměřená na něco jiného, najdeme tam lekce na břišní svaly, kyčelní kloub, nohu nebo paži. Celý seriál naleznete na webu youtube zde.

 


Komentáře

1 Lilien Lilien | Web | 21. srpna 2013 v 9:49 | Reagovat

Můžu se zeptat, co jsou ty duchovní aspekty bolavé páteře?

V pubertě jsem začala mít kulatá záda, ale tehdy jsem na nějaké cvičení dost kašlala. Teď se to snažím napravit a hlídám si, jak sedím, chodím, atd.
Před pár měsíci jsem začala mít bolesti krční páteře, které se promítaly i do hlavy. Díky tomu jsem se stala prakticky závislá na prášcích proti bolesti. Brala jsem je párkrát týdně a ve zbylých dnech mě pořád bolela hlava a krk. Začala jsem opět chodit na masáže k fyzioterapeutce. Cvičila jsem jógu a Pilates, protože se snažím i nabrat svaly, ale s takovým střídavě dobrým výsledkem. Někdy mi bylo líp, někdy stejně, někdy hůř. Přála jsem si, aby mi fyzioterapeutka ukázala nějaké cviky a než jsem ji stačila říct, tak se tak stalo. Od té doby (bylo to minulé pondělí) jsem si řekla, že zkusím prášky vysazovat obden a je to hned mnohem lehčí, když mě v ten den ta páteř opravdu nebolí! Je fakt, že některý den vynechám cvičení, když to moc bolí nebo když zrovna cestuju. Zatím se snažím vychytat správný čas na cvičení, protože nedávno se mi stalo, že když jsem cvičila ráno, tak to na mě za pár hodin padlo jako deka (ta bolest).
Stručně a jasně :D vím o čem mluvíš :)

2 Little bit Perfect Little bit Perfect | Web | 21. srpna 2013 v 11:10 | Reagovat

To se mi bude hodit, děkuju :)

3 Allys Allys | Web | 21. srpna 2013 v 12:50 | Reagovat

vypadá to zajímavě, já tedy problémy s páteří nemám ale věřím, že to opravdu pomáhá =)

4 Genevieve Genevieve | Web | 22. srpna 2013 v 13:26 | Reagovat

To vypadá dobře. Občas mívám problémy s krční páteří, tak si můžu zkusit zacvičit. Ať ti to zabere!

5 Lúmenn Lúmenn | Web | 26. srpna 2013 v 17:21 | Reagovat

[1]: doporučuji tuhle rubriku: http://poselsvetla.blog.cz/rubrika/psychicke-priciny-nemoci a pak knihu Filozofie nemocí, tam je vše popsáno lépe, než bych v pár řádcích zvládla já. Obecně se jedná o něco "zaseklého", nevyřešenou minulost, neodpuštění a stresy, podle oblasti páteře se pak dá přesněji určit konkrétní příčina.

6 Luné Luné | Web | 28. srpna 2013 v 11:44 | Reagovat

Myslím, že mé bolesti zanedlouho ustanou. Děkuju :))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama