S pozitivním přístupem nejdál dojdeš:)

16. října 2015 v 17:17 | Lúmenn |  Moje zážitky a pokroky
Před časem jsem se přestěhovala ke svému milému a to mimo jiné znamenalo i změnu pobočky České pošty, z níž smluvně budu odesílat balíky pro zákazníky mého e-shopu. Možná kvůli tomu, že nová pobočka je maličká, skoro vesnická o pár okýnkách nemají paní u přepážek tolik zkušeností s podáním balíku přes smlouvu, každopádně stalo se, že jeden balíček nedošel, kam měl - a přesto nakonec všecko dobře dopadlo, hlavně díky úžasnému přístupu všech zúčastněných, za což jim chci moc poděkovat.



První, kdo v situaci zachoval nejen chladnou hlavu, ale i velmi příjemný přístup, byla paní zákaznice, které zásilka nedorazila. Obvykle totiž nekontroluji cestu balíčku, protože se zatím nikdy nestalo, že by nedorazil jak má (snad kromě běžného zpoždění vždy kolem Vánoc, kdy zásilek na pošty chodí celé stohy), takže jsem ani netušila, že je někde problém. Pro mě minimálně ponaučení pro příště.
Každopádně až po čtrnácti dnech od odeslání mi přišel nesmělý e-mail od zákaznice, že jí stále nic nedorazilo a jestli náhodou nevím, kde se stala chyba. V tu chvíli ve mě hrklo, protože se jedná o stálou klientku, která si objednává zboží pravidelně, a nerada bych o ni přišla kvůli nějaké lapálii s balíčkem. Začala jsem tedy žhavit internet, ale ze statusu "balík vracen zpět k odesílateli, chybějící data" jsem nebyla moc moudrá.
Na řadu přišel telefon a asi po pěti stech přepojeních a dvou stech zazvoněních vyzváněcího tónu jsem se dovolala na depo, kde dotyčný balíček čtrnáct dní ležel a čekal, zda ona data dojdou, či nikoli. Tam jsem se od moc milé a vstřícné paní dozvěděla, že chyba nejspíše nastala na podávací poště, že u přepážky někdo špatně zadal balíček do systému a data se tak nespárovala se svojí papírovou formou.

Další telefonát, tentokrát na poštu a další příjemná paní ve sluchátku. Objevili jsme možnou příčinu závady a já mohla konečně naposledy přiložit mobil k uchu a oznámit zákaznici, že balíček se neztratil, jen zabloudil a opět se vrací ke mě, což již nelze zastavit, ale jakmile dojde, pošlu ho na místo původního určení, tedy do rukou zákaznice a ta mě ujistila, že je to v pořádku. Spadl mi ze srdce kámen...žádný kámen, olbřímí balvan! Omlouvala jsem se jí snad osmsetkrát a modlila se, aby balíček dorazil v pořádku.
A stalo se. Dneska jsem s ním došla na poštu a opět se setkala s úžasným přístupem a balík je konečně na cestě do rukou právoplatného majitele, tentokrát snad již správně:)

A mě došlo, že jsem strašně ráda, že jsem si prvotní šok odbyla sama pro sebe (a že pár sprostých slov padlo), takže jsem pak už jen s klidem a úsměvem celou záležitost mohla vyřešit. Snad i díky tomu, že jsem jen trpělivě vysvětlovala, usmívala se a odpouštěla chyby, které se staly, se všechno vyřešilo v klidu a pohodě. Jak jsem tak stála dneska na pobočce a sledovala nevrlé protivné lidi, kteří tam stáli pár minut a přesto pak u přepážky zvyšovali hlas a rozčilovali se, musela jsem se pro sebe pousmát. Někde uvnitř mě hřál úžasný pocit, že když jsou na sebe lidi milí a vstřícní, pak všechno jde mnohem snadněji.
Odměnou za to, že jsem si na nikom nevylívala vztek, mi bylo, že mi na trošku pomačkaný a hlavně popsaný a poškrtaný obal, věnovala paní z pošty novou čistou obálku úplně zadarmo a já tak odcházela ještě spokojenější a usměvavější.

Tímto bych strašně chtěla poděkovat paní zákaznici Iryně, která na mě nekřičela ani nebyla nepříjemná do mailu, takže mě od začátku nabila vírou v dobrý konec. Chtěla bych poděkovat sdílné a vstřícné paní na infolince České pošty a na depu v Hradci Králové, které mě obě nasměrovaly k vyřešení celé záhady. A hlavně bych chtěla poděkovat úžasným milým paním na naší poště v Heršpicích, které sice udělaly chybu, ale také udělaly všechno pro její nápravu a pomohly mi s úsměvem a ochotou znovu poslat balík na cestu.Jsem moc ráda, že jsem si mohla v praxi vyzkoušet, že lidský přístup není přežitkem a že i když se něco nepovede, nemusíme na sebe hned řvát, ale lze to řešit i s úsměvem a láskou. Děkuji za tuto zkušenost:)

 


Komentáře

1 lady Lianna Ellusive lady Lianna Ellusive | Web | 17. října 2015 v 14:45 | Reagovat

Když to vezmeš rozumně, tak řvát na ty paní za přepážkou moc  velký efekt nemá. Ať už se zpozdila platba, nebo jakákoliv další lapálie v systému - někdy za to ani ty dámy nemůžou :-) . A řvát na ni "kdy mi dojde výplata" taky vůbec nic neřeší :-) .

2 Schmetti Schmetti | E-mail | Web | 18. října 2015 v 14:15 | Reagovat

Já jsem taky vždycky milá a slušná (pokud mě někdo neuráží). Ostatní to moc nechápou, že jsem v klidu :D

3 Lúmenn Lúmenn | Web | 19. října 2015 v 12:21 | Reagovat

[1]: jasně že ne, ale často to na těch poštách i jinde vídám, člověk prostě nezvládne emoce a vybije si je na nejbližším člověku, který za to ani nemůže. V mém případě za to ale dokonce mohly, jenomže co tím vyřeším a zlepším, když budu řvát. Na druhou stranu - kdyby lidi vždycky jednali rozumně, svět by byl krásné místo...jenže oni nejednají:))

4 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 20. října 2015 v 14:20 | Reagovat

Je hezké číst takové milé střípky ukazující, že to s lidmi ještě není tak špatné :)

5 Astaer Astaer | 31. října 2015 v 13:27 | Reagovat

Ahoj. Můžeš mi tady http://astaer.blog.cz/1510/tajemno-zahady-esoterika odpovědět, proč se zabýváš tím, co píšeš na svém blogu? Díky.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama