Jóga pro krční páteř na deset minut

14. srpna 2016 v 12:00 | Lúmenn |  Cvičení, jóga a spol.
Je málo věcí, které mi tolik pomohly na bolesti zad, jako jóga. Vlastně jediné, proč mě jóga nedostala z těchto velklých chronických obtíží úplně je moje neschopnost ji cvičit pravidelně a asi by bylo načase se do toho pořádně opřít:) Pokud ale stejně jako já nemáte čas pravidelně chodit na hodiny jógy nebo se ve vašem okolí žádné nekonají, je fajn si moci něco zacvičit doma. A pokud právě čas je vašim největším nepřítelem v cvičení pro zdraví, potěší vás, že existuje desetiminutová série cviků na krční páteř, která prováděná každý den velmi ulevuje bolavým namoženým svalům. Cviky nejsou nikterak složité, takže až je za pár opakování vstřebáte, můžete si je zacvičit kdykoli během dne, třeba si udělat krátkou jógovou pauzu během rušného dne v kanceláři:)


Ještě před samotným videem se cvičením jen v krátkosti něco o krční páteři:
tvoří ji 7 krčních obratlů (C1-C7), ty mají za úkol hlavně držet naši hlavu a otáčet jí, prochází jimi z mozku mícha, která pak inervuje zbytek těla, takže jejich poškození nebo zablokování je mnohem horší, než u zbytku páteře. Na psychické rovině souvisí hlavně s rozhodováním, zodpovědností za vlastní život a úkoly, které na sebe nakládáme.


Jóga pro zdraví - Cviky na krčnú chrbticu
(video je slovensky, kdo neví, tak chrbtica je páteř:))
(vkládání videí asi nějak zlobí, proto přidávám odkaz přímo na youtube)

Podrobněji píšu o páteři a o tom, co na ni má vliv, v obsáhlém článku Co nám říká naše páteř?.
Další cviky při bolestech zad najdete taky v článu Cvičením proti bolesti.

 


Komentáře

1 Josef Josef | Web | 15. srpna 2016 v 9:25 | Reagovat

Tak přesně tohle by mi mohlo pomoci.....

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama