Nový vzhled eshopu

24. února 2017 v 17:30 | Lúmenn |  O autorce a o blogu
Na začátku roku jsem si uvědomila, že 1.března pro mě, stejně jako pro mnoho dalších maloobchodníků, nastává velká změna - padne na nás totiž povinnost elektronické evidence tržeb a všichni se s ní musíme nějak vypořádat. Pro provozování eshopu to naštěstí tolik změn neznamená - a pro mě osobně, protože jsem dosud nevyužívala žádnou platební bránu ani platbu online kartou, vlastně jen jedinou. A to, že od 1.3. již nebude možné platit zboží hotově při osobním převzetí, protože bych si pro tyto platby, jichž je jen několik do roka, musela pořídit drahé a hlavně zbytečné zařízení na EET. Jenomže právě tato zdánlivá maličkost se nakonec ukázala jako kámen úrazu. Ve složitém a roky nijak zvlášť neupravovaném free řešení OpenCart, na němž dosud můj eshop běžel, se mi nepodařilo ani za asistence kamaráda a mého osobního "ajťáka" úpravu stávajících platebních metod nalézt. A tak jsme se nakonec díky takové maličkosti, u níž jsem původně plánovala strávit jen pár minut, s kamarádem rozhodli konečně vplout do neprobádaných vod a zvolit pro eshop nějaké lepší a modernější řešení. Po třech týdnech práce vám jej konečně mohu představit:)


Lidem neznalým tajů provozování internetových obchodů to asi mnoho neřekne, ale nakonec jsem se rozhodla pro platformu WooCommerce, která pracuje v podstatě na stejném principu jako známější a uživatelsky oblíbený redakční systém Wordpress. Největší devizou WooCommercu je to, že v základní verzi je zdarma a je uživatelsky velmi přívětivý i pro úplné laiky. Za profesionální vzhledové šablony, českou lokalizaci nebo nejrůznější vychytávky jako jsou pluginy pro dopravu a platbu už si člověk něco připlatí, ale pořád se jedná o úplně jinou ligu, než jsou eshopová řešení na míru. Hlavně je super, že si skoro všechno uděláte sami jen několika kliknutími a jakmile se v prostředí začnete orientovat, usnadní vám to práci a ušetří peníze, protože tam, kde by v řešení na míru musel nastoupit specialista, poradí si ve WooCommercu i amatér - nebo Lúmennka:) Za asistence mého osobního "ajťáka", bez nějž bych dodnes měla tak maximálně stánek u silnice, jsme tedy vytvořili následující veledílo:


Takhle z úvodní stránky se to možná nezdá, ale design je mnohem vzdušnější, modernější, minimalističtější... no prostě víc odpovídá 21.století:) A přitom jsem si dokázala ubránit "svoje" barvy a vychytávečky:) Kromě vzhledu ale přibyly i jiné, praktické a navíc hezké věci, jako třeba odkazy na zboží na úvodní stránce, z nichž část si spravuju sama, část se odvíjí od toho, které věci lidé nakupují:


Největší radost mám z toho, jak to vypadá profesionálně a moderně a přitom jsme to celé stvořili doma v počítači, to mám úplně chuť tančit po místnosti:) Velkou proměnou prošly i stránky samotných jednotlivých produktů, kde uživatelé (tedy i vy:)) asi nejvíc ocení hlavně větší písmo, větší náhledové obrázky a přehlednější orientaci.


Největší změny si užívám já v administraci, která je pochopitelně úplně jiná, než ta stávající, ale s tím už se nějak poperu - vlastně se s tím statečně rvu už pár týdnů, kdy jsem většinu zboží ručně upravovala a nastavovala. Ale některé změny pocítí i uživatelé a to ani ne tak kvůli nové platformě a designu, jako spíš kvůli "milému" zákonu o EET. Tady je pro pořádek přehledně uvádím:

- již nelze platit zboží hotově - ačkoli tuto službu využívalo minimum zákazníků, několikrát do roka se stalo, že někdo zavolal nebo napsal email, že by si odpoledne rád vyzvednul nějaké zboží, které by rád měl co nejdříve. Těsně před Vánoci je to klasika, ale i během roku se někdo na poslední chvíli rozhodne koupit třeba hezký dáreček zrovna u mě na eshopu. V tom případě člověk prostě přišel, zaplatil v hotovosti a já mu vydala stejnou fakturu, jako zákazníkům, kterým zboží zasílám poštou. Od 1.3. bych si pro těchto pár lidí musela ale pořídit mašinku na odesílání účtenek finanční správě, což se mi v žádném případě nevyplatí a je pro mě jednodušší tuto možnost zcela zrušit. Osobní odběr v Brně tak bude nadále možný, ale zboží bude třeba zaplatit předem bankovním převodem.

- nelze si koupit dárkový poukaz - ačkoli se to zdá neuvěřitelné, i na dárkové poukazy se vztahuje EET a to i v případě, že poukaz zaplatíte bankovním převodem a zákazník takto zaplacený poukaz jen přijde použít. Neuratí žádné peníze, ale vy stejně musíte finančáku okamžitě nahlásit čerpání dárkového poukazu a poslat jim účtenku s nulovou hodnotou. Nehledejte v tom smysl, žádný to totiž nemá. A proto si již dárkové poukazy na Angelum Lucis bohužel nepořídíte.

- dočasně nelze zasílat zboží balíkem na poštu - tohle je na první pohled negativní zpráva, ale nebojte, já ji rychle zpozitivním:) Na balík na poštu je třeba si pořídit placené rozšíření, které jsem prozatím odložila, protože mě finančně docela vycucal už samotný přechod na novou platformu. I tak ale zůstává možnost přepravy poměrně široká - balík do ruky, cenný balík a pro drobnější zboží i doporučený dopis. Časem ale plánuji konečně přidat i další způsoby dopravy a nejspíš to bude zásilkovna či uloženka, které jsou pro zákazníky cenově velmi vstřícné - a to je právě ta pozitivní zpráva:)

- nové zákaznické účty - stará a nová platforma v tomto směru bohužel nejsou kompatibilní a tak pokud jste na starém eshopu měli zákaznický účet, budete si jej muset na novém znovu vytvořit. Ale nový zákaznický účet s sebou přináší více možností, než ten dřívější, kromě předvyplnění adresy při každém nákupu si také pamatuje dřívější objednávky a umí je třeba jedním klikem zopakovat. Věřím, že ta troška práce s novým účtem se tedy každému vyplatí:)

Zbytek jsou jen kosmetické změny - přibyly obrázky, zvětšilo se písmo, usnadnilo se samotné objednání, kdy se z x dílčích kroků stal jediný, snazší je i práce s košíkem, orientace v eshopu nebo zobrazení aktuálně slevněného zboží. Budu ráda, když si eshop prohlédnete a klidně přidáte zpětnou vazbu pod tento článek nebo do mailu, adresa zůstává stejná a to:

obchod.angelumlucis.cz

Jinak všechno zůstává, jako dřív, hlavně samozřejmě co se týče sortimentu:) A jsem moc ráda, že celá proměna proběhla velmi rychle a hladce a obchod nakonec zůstal "zavřený" jen pár dní. Za veškerou zpětnou vazbu vám budu velmi vděčná. Osobně mám ale ze změny velikou radost a moc se těším, až se osvědčí v praxi:) S láskou vaše Lúmenn
 


Komentáře

1 aves passeri aves passeri | E-mail | Web | 25. února 2017 v 13:23 | Reagovat

Jo, to je tak, když se lidem jen přidělává práce. No, pokud Tě to alespoň posunulo k tomu vyzkoušet něco nového a případně eshop zmodernizovat, Ok. Na všem praštěném se dá najít něco pozitivního :-)))) Já s radostí zjistila, že většina mé práce buď jede přes zaměstnavatele, nebo přes FAPI (a bankovní převody) a že ten zbytek půjde naštěstí až v další vlně. Do té doby to snad zruší. Protože já hotovost brát nebudu a nemusím a karty taky ne, všechno můžu táhnout přes platební příkazy. Jen je to otravné pro všechny strany... ale pořizovat si kvůli těm pár korunám něco, co je dražší, se mi fakt nevyplatí... což bohužel babičky s jablky udělat nemohou :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama