"31 Days Yoga Revolution" - třetí týden

26. března 2017 v 14:15 | Lúmenn |  Cvičení, jóga a spol.
Při horských túrách nebo vícedenních lyžovačkách se říká, že třetí den bývá kritický. Mohu toto přísloví rozšířit i na cvičení jógy a říci, že třetí týden bývá kritický. Sedm dnů programu "31 Days Yoga Revolution" mi nakonec zabralo skoro dva týdny, ale úspěšně jsem nakonec zvládla i třetí týden a blížím se do finále celého měsíce s jógou (ačkoli v mém podání to tedy budou nakonec spíš měsíce dva:)). Zajímá-li vás, jak jsem pokročila a hlavně jak jsem se poprala s tím, že jsem s programem málem díky své lenosti a únavě sekla, čtěte dále:)



11.3. a 12.3. - oba dny jsem měla naplánované jako vynechané, protože mi po dlouhé době přijela na návštěvu kamarádka z Anglie. Přes týden se cvičením velké problémy nemám, ale jak přijde víkend, tak se to nějak rozuteče, protože mívám hodně dalších aktivit:)

13.3. - Den 15 - Žádný strach
Docela náročná praxe, skoro celá půlhodina probíhala ve stoje a další den mě pěkně bolely i svaly, o nichž ani nevím, že je mám. Dva vynechané dny jsem pocítila na úbytku kondice, musím to nějak dohnat:)

14.3. a 15.3. - opět dva vynechané dny. Původně jsem si dokonce říkala, že si nadcvičím dvě lekce za jeden den a nebudu o vynechaných dnech vůbec psát na blog, tolik se za ně stydím, ale pak mi došlo, že by to pak přece vůbec nemělo smysl. Myslím, že každému, kdo se pustí do cvičení nebo do nějaké podobně náročné pravidelné aktivity se v určitém bodě stane, že skončí to počáteční nadšení a motivace něco dělat jde do kytek. Někdo to dokáže přebít silou vůle a někdo dopadne tak, jako teď já, kdy jsem zvládla za poslední týden místo sedmi lekcí jen tři.
Tím samozřejmě neříkám, že končím, protože právě díky vynechaným dnům vidím, jak rychle nabytá fyzička zase mizí a jak těžko se vrací do zajetých kolejí pravidelné půlhodinky s jógou každý den. Dva týdny jsou na upevnění návyku prostě příliš krátká doba.
To, že svoje jógové putování zveřejňuji, mě ale motivuje, abych seriál v půlce se staženým ocasem neodpískala. A krom toho také fakt, že mi poslední dny jóga začala zase scházet a i tělo začalo proti absenci cvičení protestovat starými dobrými bolestmi v zádech. Nezbývá než zatnout zuby, překonat lenost a pohodlnost a vrátit se zpět do akce.

16.3. - Den 16 - Sladká praxe aneb Sweet Sixteen
A šestnáctý den vyšel i na šestnáctý březen. Praxe byla opravdu slaďounká, nic náročného, jen pár lehce posilovacích cviků a hodně zaměření na přítomný okamžik, což mi po vynechaných lenošivých dnech vážně sedlo.

17.3. - Opět pauza. Ty pauzovací dny mě už tak štvou, že mě vlastně zase znovu nakoply se do toho pořádně opřít, tak doufám, že nakopnutí vydrží.


18.3. - Den 17 - Praktikování ticha
Mám pocit, že druhá polovina Yoga Revolution už je víc a víc zaměřená i na jiné věci, než prosté fyzické cvičení. Práce s tichem byla jednou z nich, zaměření se na ticho v nás, na naslouchání jen svému dechu a na užívání si okamžiků, kdy je ticho, bez zvuků i bez myšlenek. Velmi intenzivní a zajímavá praxe.

19.3. - Den 18 - Balanční praxe
Včerejšek nebyl zrovna náročný, ale všechny ty vynechané dny se na mě podepsaly a tak jsem se cítila docela rozbitě a unaveně, svaly bolely, ale přesto jsem se na další cvičení už zase moc těšila. Praxe byla dost náročná, skoro celá ve stoje a všechny ty balanční pozice, to je něco na moje točení hlavy. Ale cítila jsem, že jsem tuhle balanční půlhodinku zvládla lépe a s menšími obtížemi, než tu ze začátku jógového seriálu. Výsledky jsou vidět, ne, že ne:)

20.3. - Den 19 - Vnitřní světlo
Po včerejšku jsem ze sebe měla velmi dobrý pocit. Od sedmnáctého dne, praktikování ticha, pozoruji, že cvičení začínám prožívat jinak, než dřív. Víc se do něj ponořuji, víc vnímám svoje tělo, víc jsem v přítomném okamžiku. A taky toho víc vydržím, cviky už nejsou tak těžké, jako na začátku. Pořád jsem teda pořádně zkrácená a fyzička zdaleka nesahá i těm největším lamám ani po kotníky, ale je to posun z mínus 10 na mínus 5, což je pořád super. Právě tyhle drobné změny k lepšímu, že déle vydržím v jedné pozici, více se protáhnu, více natáhnu nohy, mě nabíjejí energií a radostí. Po dnešní praxi jsem byla plná endorfinů a nechápala jsem, jak jsem mohla minulý týden tak častokrát vynechávat z lenosti a únavy, když je ta jóga tak nabíjející. Už se těším na zítřek.

21.3. - Den 20 - Mír
Opět úžasná praxe zaměřená víc dovnitř - konkrétně na vnitřní klid a mír, která mi toho hodně dala a zase mě nakopla dál. Přesně tyhle praxe mě na celém jógovém program nejvíce baví.

22.3. a 23.3. - už je mi to trapné, ale zase mám za sebou dva vynechané dny. Dvaadvacátého jsem tedy po čtyřech dnech cvičení za sebou vynechala plánovaně, abych se úplně nesedřela, ale den poté se to nějak zase za celý den nakupilo a večer už nebyla síla ani chuť se hýbat.

24.3. - Den 21 - Jsem silná!
Docela náročná praxe zaměřená na sílu ukončovala třetí týden, který pro mě osobně byl tedy takovou výzvou ve výzvě. Ale úspěšně ho mám za sebou a ačkoli jsem si ho natáhla na týdny v podstatě dva, povedlo se a tři čtvrtiny mého předsevzetí si tak mohu odškrtnout jako splněné. Jedeme dál!


Pustili jste se někdo do programu také? Pokud cvičíte, jak vás to baví? A pokud už ne, jak dlouho jste vydrželi? A proč jste skončili? Budu moc ráda za všechny komentáře a sdílení zkušeností. Hurá do čtvrtého týdne!:)

 


Komentáře

1 Ely Ely | Web | 27. března 2017 v 8:19 | Reagovat

Je skvělé, že i přes ty vynechané dny se k tomu zase vracíš a pokračuješ dál. Já jsem začala před dvěma týdny. Zvládla jsem 5 dní krásně po sobě. Pak jsem, ale měla pracovní víkend a celý další týden jsem se od rána do večera nezastavila a měla tolik povinností, že jsem se k józe prostě nedostala a minulý víkend jsme byli za rodinou, takže na cvičení taky nebylo kdy. Ale i po těch pěti dnech mi to cvičení přirostlo k srdci a hrozně mi chybí. Dneska mám zase konečně volnější program, tak se nemůžu dočkat až se do toho zase pustím. Akorát asi začnu zase od jedničky.^^

2 mirek mirek | 27. března 2017 v 12:33 | Reagovat

pokud bych chtěl skutečně dělat jogu a ne jenom šou a fitnes pro obecenstvo, pak bych nejdříve zaktivoval v sobě svého ducha-kundalini, aby mě ukázala, které čakry a kanály jsou v nepořádku. podle toho bych poznal, který nervový plexus potřebuji spravovat, a podle toho bych si i sestavil takové cvičení. pokud je člověk v kontaktu se svým univerzálním duchem, pak může i svojí pozorností  propojit  duchovní rovinu s tělesnou a mentální tam, kde to je momentálně zapotřebí. v tom bych viděl zapojení přítomnosti v joze. zároven i následná regenerace organizmu bude efektivnější a tím pádem i radostnější a naplnující. a to co získáte, můžete zase předat dál, jinak by to nemělo smysl

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama