Meditace a vizualizace

Meditace na léčení srdce

29. ledna 2013 v 5:54 | Lúmenn
Touto meditací jsem se inspirovala v knize Tarot: Práce se stínem od autorky Christine Jette. Meditace podporuje zdraví čtvrté, srdeční čakry (o čakrách více v této rubrice), pomáhá lépe zvládat stres a uvolňuje lásku v srdci, která se pak rozlévá do celého těla a z něj do celého vašeho života.
Tuto meditaci, stejně jako všechny, je dobré provádět v úplném klidu, kdy vás nikdo a nic nemůže vyrušit (více o přípravě na magickou práci čtěte zde) a pokud máte problémy, je vhodné ji opakovat častěji.

Meditace sahadža jógy

11. října 2011 v 18:04 | Lúmenn
Nedávno jsem byla na veletrhu zdravého životního stylu a u té příležitosti jsem si vyzkoušela meditační techniku sahadža jógy, která na mě velice zapůsobila. Už jsem v životě zkoušela desítky typů meditací, ale tahle na mě zapůsobila díky tomu, že její účinky jsou takřka okamžité a i laik ihned pocítí změnu ve svém těle a duši.
Tato meditace je velice rychlá a snadná, stačí ji provádět deset minut každý den a její účinky se záhy dostaví.

Vizualizace pro snadné usnutí

14. dubna 2011 v 21:59 | Lúmenn
Je noc. V pokoji je ticho a tma a jediné, co slyšíte, je váš vlastní dech. Myšlenky víří a nelze je utišit. Chcete spát, ale váš neúnavně pracující mozek vám to ne a ne dovolit. Prosím, chci usnout, honí se vám v mysli, ale o to je to horší. Spánek stále nepřichází a noc se krátí...
Každému se někdy v životě stalo něco podobného. Někdo tahle muka zažívá jednou za čas, například před důležitou schůzkou nebo dalekou cestou. Jiný se takhle trápí noc co noc. Svého času jsem problémy s usínáním trpěla i já. Zkoušela jsem všechno možné - bylinky, cvičení, dýchání, počítání oveček... Nic nezabíralo. Až jednou se z bezesného utrpení vyloupla krásná vize, která mě problému zbavila. A světe div se, když jsem ji další noc přivolala znovu, zase jsem usnula jako když mě do vody hodí. Od té doby ji používám vždy, když nemůžu spát a ještě nikdy mě nezklamala. Snad pomůže i vám.

Základní dechová cvičení

3. února 2011 v 15:14 | Lúmenn
slečna v bílém
Meditační cvičení nejsou jen složité vizualizační techniky, kdy si představujeme spoustu věcí. Původní význam slova meditace totiž s představou vůbec nepracuje, naopak, cílem je si mysl ode všech obrazůl a obsahů vyprázdnit a dosáhnout tak stavu naprostého klidu a míru.
Meditovat se tak dá nejen v klidu a pohodlí domova, ale i na cestě v MHD, ve škole, v práci nebo na lavičce v parku. Stačí jediné - vyprázdnit mysl a nechat veškeré myšlenky odplout pryč. Občas to není nic jednoduchého a tak si můžeme pomoci hned několika způsoby. Vypnout mozek a myslet na nic dost dobře nejde a tak si najdeme něco, čemu budeme věnovat plnou pozornost. Může to být píseň, kterou si pustíme a soustředění se na melodii nebo třeba zpívání či přeříkávání jedné jediné věty - mantry (článek o mantrách čtěte tady).
Jednou z nejstarších a nejúčinějších technik je pak také naslouchání vlastnímu dechu, o kterém se dočtete v následujícím článku.

Co je to vlastně vizualizace?

3. října 2010 v 15:01 | Lúmenn
Poměrně často se setkávám s otázkou, co je to vizualizace, zda jsou pro ni potřeba nějaké zvláštní vlohy a jestli se ji může naučit každý, popřípadě co dělat v případě, že se vám vizualizační techniky moc nedaří.Tento článek všechny tyhle dotazy shrnuje a snaží se na ně odpovědět:)

Rychlá meditační technika pro každého

27. února 2010 v 10:47 | Lúmenn
V dnešní době bohužel ne každý má čas na delší meditace, prováděné každý den. A jsou chvíle, kdy ve svém času nevyšetříme ani čtvrthodinku dříve, něž když jdeme spát. A pak, unavení, ležíme v posteli a na nějaké vizualizace, čištění a meditování nemáme chuť ani energii.
Protože jsem byla zvyklá na pravidelné meditování a vizualizování a takové večery mi nějaké to zklidnění a pročištění dost citelně chybělo, vymyslela jsem snadnou techniku, která zabere pár minutek a nádherně se u ní uvolníte a většinou přímo z ní vplynete do spánku. Dá se ale dělat i během dne, kdy máte v hektické pracovní době pár okamžiků na to, abyste si oddechli. Nemusíte ležet, stačí jen aspoň trochu klidu třeba i v MHD, protože nemusíte mít zavřené oči. Hodí se i po hádce nebo nepříjemném rozhovoru, když jste naštvaní nebo smutní, zaplaví vaše tělo pozitivními emocemi a hned se vám uleví.

Meditační technika - Záření dobrotivosti

16. listopadu 2009 v 15:29 | Lúmenn
Už tu máme jednu z mých vlastních relaxačních vizualizačních technik, kterou jsem prostě nazvala očistná (najdete ji tady) a pak dvě techniky, které jsem si půjčila z knih Doreen Virtue (jsou to Meditace pro Posly světla a vizualizace pro Čištění čaker). Jak jsem ale zjistila, opakovaně prováděné vizualizační a meditační techniky u mě postupem času ztrácí na účinnosti a tak je dobré je obměňovat a nacházet nové postupy, jak si vyčistit mysl či posílit svůj duchovní rozvoj.
Při pátrání po cvicích jógy jsem narazila na jógové relaxace a meditace a jedna mě zaujala natolik, že jsem si ji trochu pro sebe přizpůsobila a praktikuju ji aspoň jednou týdně. Nazývá se záření dobrotivosti a já se s vámi o ni podělím.

Usaďte se nebo uložte do pohodlné pozice (více rad v článku Základní pravidla meditace) a zavřete oči. Chvíli se soustřeďte jen na svůj dech - hluboký nádech, pár vteřin zadržte dech a pak hluboce vydechněte a před dalším nádechem zase chvíli nedýchejte. Takto vystřídejte tolik nádechů a výdechů, kolik bude třeba, abyste byli klidní a uvolnění.
Jakmile se uvolníte, proneste v duchu větu: "Ať jsem šťastný a ať se mám dobře." Proneste ji několikrát a vciťujte se do ní. Prožívejte účinek věty, rezonujte s ní, pronášejte ji s láskou a vděčností, nechte ta slova na sebe působit, tak dlouho, jak budete cítit, že je to třeba nebo jak vám to bude příjemné.
Pak si vybavte nedávnou situaci, kdy jste někomu pomohli. Vzpomeňte si na toho člověka, vyvolejte si jej v paměti a proneste v duchu: "Ať je (ten a ten nebo ta a ta) šťastný/á a ať se má dobře." Opět můžete pronést tolikrát, kolikrát budete cítit, že je to třeba.
Teď si vybavte člověka, který vás v poslední době naštval, ublížil vám nebo ve vás nějak vyvolal negativní emoce. Vybavte si jej a opět v duchu proneste: "Ať je (ten a ten nebo ta a ta) šťastný/á a ať se má dobře."
Nyní si vybavte v mysli tolik lidí, na kolik si v danou chvíli vzpomenete. Většinou ti, na které si vzpomenete, budou právě ti, kteří pozitivní sílu potřebují. Nevybavujte si deset nebo dvacet lidí, bohatě stačí dva tři, kteří se vám v mysli objeví jako první. Jednoho po druhém nechte vplout do mysli a zase proneste: "Ať je (ten a ten nebo ta a ta) šťastný/á a ať se má dobře."

Až odezní konkrétní lidé, zaměřte se na své tělo a postupně v duchu říkejte následující věty. Když jednu pronesete, představte si jak z vás na onu stranu míří proud jasné energie bílé, narůžovělé nebo zlatavé barvy.
"Ať jsou všichni přede mnou šťastní a ať se mají dobře."
"Ať jsou všichni za mnou šťastní a ať se mají dobře."
"Ať jsou všichni vpravo ode mne šťastní a ať se mají dobře."
"Ať jsou všichni vlevo ode mne šťastní a ať se mají dobře."
"Ať jsou všichni nade mnou šťastní a ať se mají dobře."
"Ať jsou všichni pode mnou šťastní a ať se mají dobře." (Poslední dvě věty mohou být i symbolické, ve smyslu ať se všichni ti, co se mají lépe/hůře než já mají dobře.)
Až pronesete poslední větu, budete se nacházet mezi proudy zářivé energie, které vás obklopují ze všech stran. Nechte se opájet těmi proudy, koupejte se v jejich čisté, láskyplné síle, dokud budete chtít nebo dokud vám to bude příjemné. Pak proneste naposledy:"Ať jsem šťastný a ať se mám dobře." a postupně opusťte meditaci, aniž byste nechali kolotání energií ve svých představách zmizet.

Účinky této meditace: zvýšení vibrací jedince, očista místnosti, těla i duše od negací, přirozené rozdávání pozitivní energie okolí a to až po několik dní od meditace, cvičení také podporuje schnopnost dávat lásku nezištně a bez rozdílů

Text této techniky je možné si stáhnout i jako mp3, přičemž je trochu odlišný od toho mého - já si meditaci upravila, něco pozměnila a něco přidala, ale výsledný efekt je stejný.
Stáhnout mp3 - klikněte sem (jen tak mimochodem - ten pán má strašně zvláštní hlas, takový uspávač hadů, jako by ho čtení toho textu moc nebavilo, ale nenechte se tím rušit;))
Další meditace a relaxace na stránkách o józe - tady

Meditace pro posly světla podle Doreen Virtue

5. června 2009 v 16:52 | Lúmenn
Tady už jste se mohli dozvědět jak na správnou meditaci (pokud jste to tedy ještě něvěděli;) ). Jakmile tedy máte základní principy meditace zažité, můžete přistoupit ke konkrétním vizualizacím. Jako první bych vám ráda představila techniku, kterou provádím denně já a kterou jsem se inspirovala v knize Doreen Virtue Tvůj život ve světle (no nemračte se, o ni tu uslyšíte dost často:) ). Skládá se celkem ze tří vizualizací, ranní a večerní a pak z očisty čaker, kterou doporučuju provádět ráno, cítíte se pak celý den svěží, ale pokud z nějakého důvodu nechcete nebo nemáte čas, dá se provést v podstatě kdykoli přes den.
A jak na to?

Ranní meditace:
Tuhle meditaci provádějte co nejdříve po probuzení vám to váš denní režim dovolí, jen tak bude mít opravdu ten správný efekt.
Uložte se do meditační polohy a zhluboka a pomalu dýchejte. Pomalu se uvolňujte způsoby, na jaké jste zvyklí. Až budete dostatečně uvolněni, představte si jak se vaše korunní čakra (na temeni hlavy) otvírá jako květina nebo jako nebe z kterého mizí mraky. Nad temenem hlavy si pak vizualizujte mlhavý oblak vaší oblíbené barvy (nejvhodnější je pro tyto účely modrá, fialová, zelená nebo bílá, zkuste vynechat černou, červenou a celkově tmavé odstíny barev).
Vnímejte tento barevný oblak jako všeobjímající Lásku a Moudrost Vesmíru a nechte jej vstoupit do vašeho těla. Od temen hlavy až ke konečkům prstů cítíte jak vámi prostupuje Láska a Moudrost a v tomhle okamžiku víte, že celý den jste pod ochranou Vesmíru. Vše, co se tento den odehraje bude mít význam ve vašem životě a kamkoli vás vaše kroky zavedou, bude to správné místo pro váš růst a vývoj. Relaxujte a vnímejte ten pocit, že jste milováni a že na každém vašem kroku je s vámi Vesmír a Andělé.
Můžete ze sebe setřást všechny starosti týkající se následujícího dne, protože s Láskou uvnitř sebe a s Vesmírným vedením po boku vás nic špatného nečeká a jste milováni a plně podporováni.
Tuto meditaci doporučuji zakončit čištěním čaker (viz zde).

Večerní meditace:
Tuto meditaci provádějte těsně před tím, než ulehnete ke spaní a nebo přímo před usnutím, když už ležíte v posteli.
Uložte se do meditační polohy a opět začněte hlubokým pravidelným dýcháním. Uvolněte se a jakmile budete připraveni, otevřete svou srdeční čakru (uprostřed hrudníku) a vnímejte, jak do vás z Univerza proudí Láska. S každým nádechem vděčně přijímejte Lásku a s každým vydechnutím ji vysílejte do svého okolí. Zaplaví vás pocit klidu a štěstí, láska bude procházet celou vaší bytostí a zase odtékat do vašeho okolí. Ti nejvnímavější možná uvidí i barevné, nejčastěji zelenkavé jiskřičky, které vás obletují:)
Jakmile vychutnáte pocit Lásky, přehrajte si celý uplynulý den. Vzpomeňte si na všechny situace, kdy vás někdo naštval nebo kdy jste cítili, že se nechováte správně. Odpusťte si jednu podruhé každou situaci, s níž nejste spokojeni a odpusťte také všem lidem, s kterými jste se ten den nepohodli. Stačí vždy v duchu pronést: "Odpouštím tomu a tomu tuhle a tuhle situaci," a vyslat k onomu člověku proud Lásky.
Jakmile budete s tímto hotovi, vzpomeňte si na všechno krásné, co k vám ten den přišlo a poděkujte za to. Děkujte těm lidem, kteří vás potěšili, usmáli se na vás nebo vás něčím obdarovali. Poděkujte třeba i Vesmíru za příjemné počasí nebo za nenadálé štěstí. Žádná vděčnost se v Univerzu neztratí, naopak:)
Až dokončíte odpouštění i děkování, požádejte vaše anděly, ať vás střeží ve spánku a přinesou vám krásné sny a na úplný závěr si představte svůj dům nebo byt v záři bílého světla bezpečí. S těmito pocity Lásky, vděčnosti a bezpečí se vám bude nádherně usínat, to mi věřte:)
fairy
Doporučuji tyhle meditace (včetně čištění čaker) provádět denně. Nikdo vás sice nekontroluje zda poctivě dodržujete své malé meditační rituály, ale za ten pocit to stojí, jak jsem sama zjistila. Za čtrnáct dní pravidelních ranních a večerních meditací už si nedokážu představit, že bych bez nich vstala nebo usnula:) A musím se pochlubit, že i moje čakry vypadají úplně jinak, než když jsem s tímhle stylem meditování začala. Inu, práce přináší výsledky. Ať se vám také daří na sobě pracovat, cesta ke Světlu je sice nádherná, ale taky mnohdy náročná a dlouhá:)

Meditace pro očištění čaker

5. června 2009 v 16:30 | Lúmenn
Jedna z nejdůležitějších ozdravných meditačních technik - doporučuji ji provádět každý den, nezabere většinou víc než patnáct minut a harmonizuje vaše tělo i duši. Pokud nevíte, co jsou to čakry a k čemu slouží, veškeré otázky vám zodpoví rubrika věnovaná přímo čakrám: "Aura a čakry". Nejlepší je tuto meditaci provádět vždy po ranní meditaci pro posly světla, kterou zase najdete v tomto článku:)
Příjemné harmonizování přeje Lúmennka
žlutékytičky

Základní pravidla meditace

5. června 2009 v 14:36 | Lúmenn
Možná si říkáte, že meditace je něco snadného co dokáže každý. A nebo naopak máte pocit, že meditace je jakýsi rituál pro vyvolené. Není to ani jedno ani druhé:) Meditaci se samozřejmě může naučit každý, až už řízenou s vizualizací nebo klasickou uvolňovací, kdy si vyprádníte hlavu, ale je k tomu potřeba trocha cviku, každému to nejde hned s kýženým účinkem.
A vzhledem k tomu, že zde na webu mám v plánu zveřejňovat různé způsoby mediatcí a vizualizací, určitě se vám budou hodit tyhle základní kroky, které by měly předcházet každé meditaci:

1) Vyberte si klidné místo, kde vás nebude nikdo rušit - velmi vhodná jsou místa v přírodě, pokud ale krom městského parku žádný kousek přírody v okolí bydliště nemáte, bude stačit pokoj, kde se cítíte příjemně
2) Opravdu se ujistěte, že vás během meditace nic a nikdo nevyruší (zvonek, telefon, spolubydlící, domácí zvíře...), protože z vlastní zkušenosti vím, že to není nic příjemného
3) Lehněte si nebo si sedněte tak pohodlně, abyste se už neměli potřebu vrtět. Nekřižte končetiny, blokujete tím volný průtok energie tělem
4) Nemějte na sobě nic těsného, kousavého a nepohodlného, důležité je, abyste se cítili maximálně příjemně
5) Zavřete oči a zhluboka (!!!) dýchejte - nadechujte se do břicha, každý nádech podržte v plicích, soustřeďte se na své dýchání a vnímejte ho.
6) Přejděte k meditační technice, jakou jste si zvolili

Pár rad od Lúmennky:
Meditaci pro posly světla provádějte co nejdříve po probuzení a těsně před usnutím, její efekt je tak větší.
Než začnete s některou meditační technikou, kterou jste našli v knize nebo kdekoli jinde, uvolněte svoji mysl a převeďte ji do nižší hladiny vnímání. Jak na to? Mě na to nejvíce pomáhá technika barevných schodů - představte si jak jdete po schodech, z nichž každý má jinou barvu. První je červený (symbolizuje jasné vědomé myšlení) a jak sestupujete níž, jdete po oranžové, žluté, zelené, modré, tmavomodré a fialové (to je barva lubokého podvědomí). Každou barvu cele a úplně prociťte a vnímejte její účinky. Až dojdete dolů po schodech nejenže si procvičíte vizualizaci, ale také uklidníte vaši mysl a obrazy, které v meditaci uvidíte, nebudou vycházet z vědomí, ale z podvědomí, což je důležité.
Meditujte tak často jak to jen jde. Jako tělu dopřáváte trénink pomocí chůze, jízdy na kole nebo cvičení, vaše duchovní a duševní schopnosti nejlépe rozvíjíte právě meditací.
spirála
 
 

Reklama


Rubriky